Friday, August 14, 2009

Towards Falahain dibatalkan..

Lewat petang tadi, mama menghubungi ku, mama mengadu tentang bibikku yang seorang itu. Katanya mama baru menegur bibik yang semakin hari kelihatannnya semakin memeningkan kepala. Setelah ditegur mama, barulah dia berubah sedikit. Alahai manusia, jika tidak dinasihati, maka makin hitamlah seketul daging yang bernama hati itu. Begitulah juga kes bibik ku yang seorang ni. Mungkin lama tidak ditegur membuatkan dia lalai daripada melakukan tugasnya.

Sepatutnya hari ini diriku menghadiri kem Towards Falahain yang dianjurkan oleh pihak IMAM UiTM. Tetapi setelah ku bersiap-siap untuk ke masjid, satu pesanan ringkas telah ku dapati daripada salah seorang anggota tertinggi IMAM yang mengatakan kem itu dibatalkan, atas sebab pihak Jabatan Kesihatan mengarahkan semua program di UiTM dibatalkan, ekoran kes H1N1 yang semakin kronik. Agak terkilan juga diriku, tetapi tidak mengapalah. Mungkin ada hikmah disebaliknya. Allah lebih mengetahui.

Oleh yang demikian, ku bersama rakan serumah yang lain terus bergegas ke pasar malam arau untuk membeli makanan malam. Setelah selesai pembelian, ku dan rakan-rakan terus ke rumah mak andak untuk bertemu fatta, ada sesuatu yang ku belikan untuk menyejukkan hatinya. Tambahan lagi betapa diri ini merindui mak andak sekeluarga, membuatkan diri ini tidak sabar untuk bertemu mereka. Kasihan sahabatku yang seorang itu, hari ini beliau disaman dengan pihak JPJ lantaran tidak memasang pelekat 'P' di kereta. Nasib baik mak andak bertindak sebagai penyelamat. Mak andak membuat keputusan ingin membayar saman beliau, maka selesailah masalah beliau. Murah rezeki mu sahabatku. Bertuahnya dirimu kerana mendapat saudara yang sebegitu.

Sahabatku yang dilanda kecewa..


Ya Allah permudahkanlah urusan kami..

No comments:

Post a Comment