Saturday, August 15, 2009

Sabtu yang menceriakan..

Pagi-pagi lagi ct dan lela ke Kangar untuk mengambil kad pengenalan ct. Rupa-rupanya ct belum lagi mengambil kad pengenalannya, lantaran terlupa membawa kad pengenalan sementara semalam. Alahai ct, kecuaianmu amat menceriakan hariku. Ku berdoa semoga tabiatmu yang satu itu berkurangan..

Ct bersama kad pengenalan sementaranya..


Alang-alang mereka di Kangar, terus mereka bergegas ke pasar tani untuk membeli bahan untuk dimasak tengah hari. Pulangnya mereka dari pasar, bermulalah episod kami memasak di rumah sewa yang baru ini. Pelbagai gelagat sahabat-sahabat di dapur. Ceria dan amat menggelikan hati. Seakan sudah bersedia untuk disunting lagaknya. Walaupun bermacam masalah yang timbul tatkala memasak, tetapi berkat kesabaran dan kerjasama (lela yang amat memberi jasa), akhirnya semuanya selesai juga. Sedap masakan mereka, TAHNIAH!!

Lauk tengahari (kerang rebus, ikan sambal, sayur tumis air)..


Selesai sahaja makan tengah hari, ku, huda dan ecah bersiap untuk ke changlun. Cadangan asalnya hendak mencari barang di situ. Memandangkan masih awal lagi unutk ke changlun, maka kamipun terus melencong ke Bukit Kayu Hitam. Kawasan zon bebas cukai yang masih belum ku jejaki walaupun sudah hampir 2 tahun bermastautin di bumi Perlis. Syurga coklat, girang sungguh ecah dan uda kerana dapat ke Bukit Kayu Hitam, tambah-tambah lagi uda yang sememangnya dikenali sebagai hantu coklat.

Setibanya di pintu utama ke Bukit Kayu Hitam, kami menyerahkan kad pengenalan untuk di periksa, berdebar juga rasanya, maklumlah kali pertama. Tahap pemeriksaannya juga lebih rumit berbanding dengan Padang Besar. Itu yang membuatkan kami kekok sedikit. The zone Bukit Kayu Hitam ini menjual pelbagai barangan, daripada buatan Malaysia sehinggalah buatan luar negara. Oleh kerana barangannya tidak dikenakan cukai, maka harganya lebih murah berbanding dengan harga di luar sana.



Kawasan-kawasan pemeriksaan sebelum tiba di The Zone Bukit Kayu Hitam..


Seronok betul rasa apabila dapat menjamu mata dengan coklat yang tidak terhitung banyaknya. Ku dan rakan-rakan seakan hilang arah, lantaran sangat teruja melihat coklat. Inilah fitrah perempuan, pantang melihat barang mahal yang menjadi murah. Setelah puas melihat, menenung dan mengambil gambar. Kamipun membeli sedikit coklat untuk dinikmati bersama dengan rakan serumah. Mana mungkin kami lupakan sahabat-sahabat di rumah itu. Selepas itu kami ke bahagian lain untuk melihat-lihat barangan yang lain. Amat menarik, kerana harganya memang murah. Selepas ini bolehlah kami pergi lagi untuk membeli coklat atau barangan yang lain untuk keluarga tersayang pula. Rindu pula diriku pada mama, ayah dan adik-adik di rumah.


Ku dan uda..


Coklat kegemaran yang hanya boleh dijamu dengan mata sahaja..


Kami bertiga yang sentiasa bersama..


Ku bersama ecah..


Kotak coklat yang cantik..


Gambar terbaik..


Selesai membeli-belah di Bukit Kayu Hitam, kami ke Changlun untuk mencari barang. Tetapi kami agak kecewa, lantaran barang yang hendak di cari di situ tiada. Akhirnya kami hanya membeli barang yang dipesan ct sahaja. Sebelum pulang, kami bertiga menikmati makan malam di Marry Brown. Alhamdulillah akhirnya terisi juga hari sabtu ini bersama sahabat-sahabat kesayangan ku ini. Inni uhibbuki fillah..


Di dalam Changlun Mall..


Nasi ayam Marry Brown..


Alahai..cerianya sahabat-sahabatku ini..


Mereka dekat dihatiku..


Ada kisah lewat malam ini..
Sahabatku mien..
Ku risau akan dirimu..
Ya Allah peliharalah sahabat-sahabatku ini..

No comments:

Post a Comment