Thursday, July 23, 2009

Rezeki Allah..

"Assalamualaikum amal, interview amal ditunda ke hari Jumaat", berita dari ayah amat menggembirakan. Setelah ayah berunding dengan pihak PROTON, akhirnya mereka bersetuju untuk menunda tarikh yang sepatutnya pada 27/07 kepada 31/07. Alhamdulillah, Tenang ku memuji Rabbi.


Tidak ku sangka, temuduga ku yang pertama telah diterima oleh pihak PROTON, kini aku harus berhempas pulas memenangi hati pihak atasan mereka bagi mendapatkan bisiswa mereka. Masih ku teringat pengalaman ku ditemuduga mereka, lagaknya seakan bersembang sahaja, sedangkan hanya Allah yang tahu betapa diri ini gementar di ketika i tu. Tambahan pula ketidakfasihan ku berbahasa Inggeris membuatkan setiap maklumat dan pandangan yang ingin ku utarakan tidak dapat disampaikan dengan sempurna. Maklum sahajalah, jika berkenaan dengan bahasa, tidak mampu kita kuasai dengan baik jika kita tidak mempraktikkannya pada perbualan seharian kita.

Terima kasih Rabbi di atas nikmat yang Engkau berikan padaku. Demi Allah yang Maha Pemurah, jika tidak kerana ketentuanMu, tidak mungkin aku berjaya pada temudugaku yang pertama itu. Masih juga kau sayang kepadaku walaupun banyak dosa yang telah kulakukan kepdaMu. Siapa sangka rezeki ku untuk mendapatkan biasiswa PROTON ini semakin cerah, mengenangkan tawaran ini ku ambil tatkala diri ini sudahpun berada di semster ke 4, pasti mereka berasa hairan. Tidak mengapalah, memandangkan niat asal ku ingin mengambil biasiswia ini ialah untuk berkhidmat kepada PROTON setelah tamat pengajianku nanti.

Maka nikmat-nikmat Tuhan yang mana satukah yang kamu ingin dustakan (Surah Ar-Rahman)

Ya Allah, semoga rezeki ini milikku,
Banyak yang ingin ku bantu jika aku mendapat rezeki ini.. Permudahkanlah ya Allah.. kerana Kau Maha Pemurah..

No comments:

Post a Comment