Sunday, July 19, 2009

Dugaan yang menyenangkan...

Telah lama tidak dapat ku menulis, lantaran kesibukan yang melanda..Kini ku kembali menulis lagi..menceritakan hari-hari yang ku tempuhi bersama rakan-rakan dengan susah dan payah..

Hari pertama kembali ke arau, aku telah dikhabarkan bahawa aspuri telah penuh, hilang arahku, patah kakiku...Dimana harus ku dapatkan rumah sewa sesingkat ini...Sekitar uitm telah ku lalui mencari tempat berteduh..namun hampa..

Kerana dugaan ini, ku telah dipertemukan dengan keluarga yang terdiri daripada soleh dan solehah. Terima kasih kepada Fatahiyah, rakan sekelas ku..kerananya aku mengenali keluarga Mak Andaknya..Pasangan suami isteri ini bertuah kerana anak-anak perempuan mereka Huda melanjutkan pelajaran ke Universiti Darul Iman dan juga Hanan bakal melanjutkan pelajaran ke Al-azhar mengikuti jejak langkah ibu bapa nya..Wahai keluarga yang diberkati Allah berbahagialah kamu kerana menjadi antara insan-insan yang bertuah...

Setelah kepayahan mencari rumah ditempuhi, setelah kesusahan membaiki kereta yang rosak dijalani, akhirnya nikmat yang tak terhingga telah Allah beri.. Syukur pada Mu Rabbi...Rumah berdekatan dengan uitm telah kami perolehi..walaupun kelengkapannya tidak sempurna..tapi mampu untuk memelihara kami dari panasnya matahari, dari kedinginan malam..dan juga InsyaAllah dari musuh yang durjana..

Tika kesusahan ini, satu hubungan bernama persahabatan diuji..Terima kasih buat keluarga dan sahabat-sahabat yang memahami, yang bersama menempuhi dugaan..yang sabar dan menggembirakan hati..Tanpa kalian tidak mungkin ku dapat menempuhinya sendiri..Ecah, uda, fatta, ct, mien dan lela..nama-nama yang banyak memberi jasa kepadaku dikala diriku diuji..Rabbi, terima kasih dengan nikmat iman ini, jika tidak kerana cintaku kepadaMu jua, aku mungkin tidak mampu menanganinya...




Setiap dari mereka mempunyai keistimewaan tersendiri.. (Hep2 fatta..where is the 'LOVE'...)



08/Julai/1986...Dihari jadiku juga sahabat-sahabat ini tetap mengembirakan..walaupun satu rancangan telah dibuat untuk mengenakanku, namun tidak ku marah pada mereka..kerana mereka sahabat yang dekat di hati..terima kasih sahabatku sayang kerana kenangan ini..terima kasih kerana kek yang sedap itu..terima kasih keranan doa kalian...terima kasih kerana menerima ku seadanya..kalian adalah sahabat terbaik yang dianugerahkan oleh Allah di saat diriku jauh dari keluarga..Semoga hati-hati yang terpaut kerana Allah ini tetap bersama walaupun pelbagai dugaan bakal kita tempuhi di hari yang mendatang..


Kakkun Lazazi :)..Terima kasih sahabat-sahabat..Mahal nih..Kesian korang..



Pertemuanku dengan bekas ahli bilik uda membuatkan hati ini gembira sekali..Terasa Allah begitu dekat, terlalu gembira kerana Allah telah memakbulkan doaku..Alhamdulillah..aku sudah selangkah menuju usrah..sudah lama aku impikan ditarbiyyah..sudah lama aku ingin didampingi insan-insan yang menegakkan panji agama Rabbku..

Ya Allah permudahkan urusan ku, Tetapkan hatiku pada jalanMu..
Janganlah hati ini berpaling setelah engkau memberi petunjuk..
Semoga dengan kesibukan mendalami agamaMu dapat mententeramkan hatiku..
Alhamdulillah Rabbi kerana diriku masih diberi peluang olehMu...

No comments:

Post a Comment