Friday, October 9, 2009

Himpitan kesibukan

Lama sungguh diri ini tidak menarikan pena, terasa kekok untuk memulakan kembali, namun..ada kisah yang perlu di khabarkan, ada peristiwa yang perlu diceritakan. Diri ini dilanda kesibukan yang teramat sangat, sehingga tiada ruang masa untuk ku curi. Betapa diri ini menghargai nikmat masa lapang yang diberi Rabbi tika diri dihimpit kesibukan.

Terlalu banyak cerita yang tidak mampu ku coretkan sepanjang minggu lepas, ku hanya mampu memandang sepi ruang tari penaku, tidak mampu diri ini meluangkan masa untuk menulis. Tambahan lagi hampir setiap malam diri ini beralaskan lantai pabila tidur, bersengkang mata untuk menyelesaikan tugasan yang diberi pensyarah.

Benarlah firman Allah yang bermaksud:


1)Demi Masa !
2)Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian;
3)Kecuali orang-orang yang beriman & beramal soleh & mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar.

Apabila tiada perancangan yang dilakukan apabila ingin melakukan sesebuah tugasan, kita akan kehilangan arah. Masa yang kita ambil akan lebih lama dari yang sepatutnya. Disiplin diri haruslah ketat dalam kita melaksanakan sesebuah pekerjaan, tidak kiralah kecil atau besar. Masa yang diberi Allah harus kita manfaatkan sebaiknya, jangan kerana kelalaian kita terlupa tugas yang kita galas. Ingatlah wahai diri dan sahabat-sahabatku, setiap saat masa kita ini akan dipersoalkan di hadapan Rabbi kelak. Apakah jawapan yang mampu kita beri nanti???Tepuk dada tanya iman..

Aktiviti minggu lepas

Menghadiri upacara konvokesyen Maria dan Yuhannis (rakan seperjuangan di SMKAM)

Lokasi : UUM, Sintok, Kedah.

Tarikh : 4 Oktober 2009



Tahniah Yuhannis dan Maria


Sahabat-sahabat yang menemani


Upacara makan malam Fakulti Teknologi Maklumat dan Sains Kuantitatif

Lokasi : Dewan Baru, Uitm, Arau, Perlis.

Tarikh : 9 Oktober 2009


Ya Rabbi , ampuni diri ini..andai hati ini kadang-kadang lalai mengingatimu..Terima kasih kerana masih menyayangiku ya Allah..

3 comments:

  1. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  2. amal...thanx sbb sudi datang..dh more than 10 years kite berkawan kan..mcm2 pengalaman suka suka kite lalui..thanx fren =)

    ReplyDelete
  3. Sama2 maria..ala dah namanya sahabat..
    mestilah concern kan?? :)
    yes byk pengalaman kita..smoga hubungan kita dilindungi Allah ok. :)

    ReplyDelete