Wednesday, December 16, 2009

Ku genggam erat nikmat Allah

Majlis penganugerahan Biasiswa Yayasan PROTON berlangsung dengan lancarnya. Ku menghadirinya bersama-sama ibu dan bapaku. Betapa sayu diri tika lagu 'ayah dan ibu' yang dinyanyikan oleh Allahyarham Sudirman berkemundang di saat ku menerima sijil biasiswa tersebut. Satu-satu tayangan menjengah akal, mengenangkan jerih perih ayah dan mama membesarkanku. Kini tiba masa ku membalas jasa-jasa mereka, walaupun kutahu anugerah ini tidak mampu membayar setitis air susu mama dan setitis peluh ayah dalam mendidik dan membesarkanku.

Ku bersyukur yang teramat sangat kepada Tuhanku yang Maha Pengasih kerana memberikan nikmat ini kepadaku, diriku tersenarai antara sepuluh yang terbaik daripada beratus pemohonnya. Hanya Allah yang tahu betapa hambaNya ini gembira, setelah diuji dengan pelbagai dugaan, Allah membalasnya dengan nikmat yang tidak terhingga ini.

Kini ku menggalas amanah yang besar, ku akan berusaha untuk tidak menyiakan kepercayaan pihak PROTON kepadaku. Azamku untuk lebih ikhlas dalam menuntut ilmu. Ya Allah, permudahkanlah..PROTON, nantikanlah diriku hanya untuk setahun sahaja lagi..InsyaAllah..

Pada mama dan ayah, ini adalah hadiah untuk kalian, amal tahu betapa gembiranya diri kalian melihat amal berjaya meraih anugerah ini. Amal tahu betapa bangga diri kalian apabila dapat bersama-sama menaiki pentas menerima sijil ini. Hanya ini yang mampu amal beri kepada kalian. Doakan amal menjadi anak yang soleh dan taat..Sesungguhnya redha Allah terletak pada redha ayah dan mama. Terima kasih kerana sabar mendidik dan membesarkan amal, walau amal tahu ia bukan perkara yang mudah.

Ya Allah, sabarkanku dalam menempuhi dugaan yang sedang Kau beri..
RedhaMu ku dambakan, perkenankanlah hajatku ya Allah..
Hidup mati, ibadatku hanya untukMu...


No comments:

Post a Comment